Oferta edukacyjna Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Braniewie

Dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim:

  1. Szkoła Podstawowa 
  2. Gimnazjum 
  3. Zasadnicza Szkoła Zawodowa: 
    - pracownik pomocniczy obsługi hotelowej
    - betoniarz
    - zbrojarz 

Dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym:

  1. Szkoła Podstawowa – Zespoły Terapeutyczne
  2. Gimnazjum – Zespoły Terapeutyczne
  3. Szkoła Przysposabiająca do Pracy 

Dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu głębokim

Indywidualne zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze 

Ośrodek wspomaga wszechstronny rozwój dziecka zapewniając specjalistyczne terapie zgodne z potrzebami dziecka m.in.: terapia logopedyczna, terapia pedagogiczna, terapia behawioralna, usprawnianie ruchowe, gimnastyka korekcyjna, muzykoterapia, arteterapia, teatroterapia, kynoterapia, ergoterapia, terapia metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, terapia metodą EEG Biofeedback, alternatywne metody porozumiewania się, stymulacja audio – psycho - lingwistyczna metodą Tomatisa, usprawnienie zaburzonych funkcji psychomotorycznych, hipoterapia, terapia polisensoryczna, masaż Shantali Special Care, terapia ręki, terapia dzieci z autyzmem, rewalidacja niewidomych i niedowidzących, terapia skoncentrowana na rozwiązaniach, terapia zaburzeń uwagi oraz deficytów funkcji poznawczych (play attention)

Szkoła dysponuje pojazdem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych.

Placówka oferuje zamieszkanie i wyżywienie oraz zajęcia dydaktyczno-wychowawcze i opiekuńcze w grupach opiekuńczo-wychowawczych (internat). 

Ośrodek zapewnia uczniom specjalistyczną opiekę po zajęciach w świetlicy szkolnej. 



NOWA OFERTA OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016

Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka

Wczesne wspomaganie rozwoju, ma na celu pobudzanie i stymulowanie ruchowego, poznawczego, emocjonalnego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia u niego zaburzeń rozwojowych do czasu podjęcia nauki w szkole. Podmiotem wczesnego wspomagania rozwoju jest małe dziecko, u którego wykryto nieprawidłowości w rozwoju psychoruchowym, m.in.: wcześniactwo, zaburzenia genetyczne, wady wrodzone, uszkodzenia narządów zmysłów (wzrok, słuch), problemy neurologiczne, uszkodzenia lub zaburzenia centralnego układu nerwowego, uszkodzenia lub zaburzenia aparatu ruchowego.

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka może dotyczyć rozwoju motorycznego, stymulacji sensorycznej (wielozmysłowej), rozwoju mowy i języka, orientacji i poruszania się w przestrzeni, kształtowanie i usprawnianie umiejętności samoobsługi i funkcjonowania w środowisku.

Szczegółowe informacje na temat warunków objęcia dziecka kształceniem lub wczesnym wspomaganiem rozwoju znajdują się na stronie Internetowej placówki.

Serdecznie zapraszam do współpracy!

Dyrektor SOSW Dorota Wiśniewska

metryczka


Wytworzył: Dorota Wiśniewska (14 września 2015)
Opublikował: Mirosław Wolak (15 września 2015, 07:37:26)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1047