Zadania i uprawnienia Zarządu Powiatu
- Zarząd Powiatu jest organem wykonawczym Powiatu.
- Zarządu Powiatu składa się z 5 członków, w tym: Starosta jako Przewodniczący Zarządu Powiatu, Wicestarosta i 3 członków.
- Członkowie Zarządu Powiatu mogą być wybierani również spoza składu Rady Powiatu.
- Zasady i tryb wyboru oraz odwołania Zarządu Powiatu określa ustawa o samorządzie powiatowym.
- Członkostwa w Zarządzie Powiatu nie można łączyć z członkostwem w organie innej jednostki samorządu terytorialnego oraz z zatrudnieniem w administracji rządowej, a także z mandatem posła i senatora.
- Z Przewodniczącym Zarządu Powiatu i Wicestarostą nawiązuje się stosunek pracy na podstawie wyboru.
- Z pozostałymi członkami Zarządu Powiatu może być nawiązany stosunek pracy na podstawie wyboru, przy czym z członkami Zarządu Powiatu wybranymi spoza składu Rady Powiatu stosunek pracy nawiązywany jest obligatoryjnie.
- Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec członka Zarządu Powiatu, z którym nawiązuje się stosunek pracy, wykonuje Starosta.
- Zarząd Powiatu wykonuje uchwały Rady Powiatu i zadania powiatu określone przepisami prawa.
- Do
zadań Zarządu Powiatu należy w szczególności:
1) przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu,
2) wykonywanie uchwał Rady Powiatu,
3) gospodarowanie mieniem Powiatu,
4) wykonywanie budżetu Powiatu,
5) zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu, - W realizacji zadań Zarząd Powiatu podlega wyłącznie Radzie Powiatu.
- Zarząd
Powiatu wykonuje zadania powiatu przy pomocy Starostwa Powiatowego w Braniewie,
oraz jednostek organizacyjnych Powiatu.
- Członkowie Zarządu Powiatu obowiązani są brać czynny udział w jego pracach.
- Zarząd Powiatu obraduje i podejmuje rozstrzygnięcia na posiedzeniach zwoływanych w miarę potrzeby, jednak nie rzadziej niż raz na miesiąc.
- W razie potrzeby, Starosta może zwoływać posiedzenia Zarządu Powiatu w innym terminie, a także rozszerzyć porządek obrad.
- Starosta jest obowiązany zwołać posiedzenie Zarządu Powiatu na pisemny wniosek co najmniej dwóch członków zarządu, w terminie 5 dni od złożenia wniosku.
- Posiedzenia Zarządu Powiatu zwołuje oraz przewodniczy im Starosta, Wicestarosta lub upoważniony Członek Zarządu.
- W posiedzeniach Zarządu Powiatu uczestniczą członkowie Zarządu Powiatu – z głosem stanowiącym, a Sekretarz i Skarbnik Powiatu - z głosem doradczym.
- Do udziału w posiedzeniach Zarządu Powiatu Starosta może zobowiązać pracowników Starostwa Powiatowego w Braniewie, kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych Powiatu, właściwych ze względu na przedmiot obrad.
- Do udziału w posiedzeniu Zarządu Powiatu mogą zostać zaproszone inne osoby, w szczególności radni.
- Zarząd Powiatu rozstrzyga w formie uchwał wszystkie sprawy należące do jego kompetencji wynikające z ustaw oraz przepisów wykonawczych do ustaw i w granicach upoważnień ustawowych.
- Oprócz uchwał zawierających rozstrzygnięcia, Zarząd Powiatu może podejmować inne uchwały, w szczególności zawierające opinie i stanowiska Zarządu Powiatu.
- Uchwały Zarządu Powiatu podpisują wszyscy obecni na posiedzeniu członkowie Zarządu Powiatu.
- Uchwały Zarządu Powiatu będące decyzjami w sprawach z zakresu administracji publicznej podpisuje Starosta. W decyzjach wymienia się imiona i nazwiska członków Zarządu Powiatu, którzy brali udział w podjęciu decyzji.
- Inicjatywa uchwałodawcza przysługuje członkom Zarządu Powiatu oraz Sekretarzowi i Skarbnikowi Powiatu.
- Zarząd Powiatu rozstrzyga o sposobie wykonania uchwał Rady Powiatu chyba, że Rada Powiatu określi zasady wykonywania swojej uchwały.
- Z posiedzenia Zarządu Powiatu sporządza się protokół.
- W protokole podaje się imiona i nazwiska członków Zarządu Powiatu uczestniczących w posiedzeniu, a w przypadku, gdy w posiedzeniu uczestniczyły również inne osoby, w protokole podaje się ich imiona i nazwiska oraz wskazuje w jakim charakterze te osoby uczestniczyły w posiedzeniu.
- Protokół z posiedzenia Zarządu Powiatu powinien dokładnie odzwierciedlać przebieg posiedzenia, a zwłaszcza przebieg dyskusji nad rozstrzygnięciami podejmowanymi przez Zarząd.
- Protokół z posiedzenia Zarządu Powiatu podpisują wszyscy członkowie Zarządu Powiatu uczestniczący w posiedzeniu.
- Członkowie Zarządu Powiatu oraz inni uczestnicy posiedzenia mogą zgłosić do protokołu wniosek o jego sprostowanie lub uzupełnienie. Protokół z posiedzenia, na posiedzeniu następnym. W razie zgłoszenia wniosków do protokołu, o ich uwzględnieniu rozstrzyga Zarząd Powiatu.
- Zarząd Powiatu udostępnia protokoły ze swoich posiedzeń, do publicznego wglądu, o ile nie narusza to przepisów o ochronie tajemnicy państwowej i służbowej albo ochronie danych osobowych.
- Organy kontrolujące działalność Zarządu Powiatu mają prawo wglądu do protokołów posiedzeń i uchwał Zarządu Powiatu.
metryczka
Wytworzył: Beata Hoffman (16 lipca 2014)
Opublikował: Beata Hoffman (16 lipca 2014, 08:08:55)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 7996