Zadania Wydziału Organizacji, Inwestycji i Nadzoru
1. W zakresie ogólnym dotyczącym organizacji Starostwa i organizacji Sekretariatu Starosty i Wicestarosty:
- zapewnienie właściwej organizacji pracy oraz sprawnego funkcjonowania Starostwa,
- opracowywanie projektów zmian Statutu Powiatu, Regulaminu Organizacyjnego Starostwa, Regulaminu Pracy i Regulaminu Wynagradzania, a także innych Regulaminów i Zarządzeń Starosty niezbędnych do pracy Starostwa,
- prowadzenie rejestrów w tym min. rejestrów umów, porozumień,
- inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
- opracowywanie i realizacja planu finansowego dotyczącego zadań Wydziału,
- przeprowadzanie okresowej kontroli stosowania przez wydziały jednolitego rzeczowego wykazu akt, instrukcji kancelaryjnej,
- przygotowywanie i prowadzenie rejestru spraw powierzonych innym jednostkom w ramach porozumień,
- prowadzenie kontroli dotyczącej organizacji i funkcjonowania wydziałów, załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej oraz realizacji aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty,
- prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy w Starostwie,
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz nadzór nad ich realizacją,
- bieżąca kontrola obecności pracowników,
- udzielanie odpowiednich wyjaśnień prowadzącemu postępowanie Rzecznikowi Praw Obywatelskich,
- organizowanie i nadzorowanie załatwiania interpelacji poselskich i senatorskich,
- Obsługa kancelaryjna Starostwa,
- Obsługa Sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
- Załatwianie spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami informacyjnymi,
- Prowadzenie rejestru pieczęci urzędowych i stempli Starostwa,
- Prowadzenie rejestru wydanych poleceń wyjazdu służbowego,
- Organizowanie spotkań, narad z przedstawicielami organów administracji rządowej i samorządowej, kierownikami i dyrektorami jednostek podległych, organizacjami społecznymi i in.
- Prowadzenie spraw dotyczących zamawiania usług i kontroli realizacji umów w zakresie usług pocztowych dla potrzeb Starostw,
- Nadzór nad usługami telefonicznymi i abonenckimi świadczonymi dla potrzeb Starostwa w tym min. nadzór i kontrola nad tymi umowami,
- Prowadzenie spraw związanych z używaniem telefonów komórkowych w tym:a) dokonywanie zakupu telefonów komórkowych,b) wydawanie oraz przyjmowanie zwracanych telefonów komórkowych,c) kontrola limitów na połączenia,d) zgłaszanie kradzieży telefonów,e) prowadzenie rejestru osób uprawnionych do korzystania z telefonów komórkowych,
- Zakup i prenumerata czasopism na potrzeby Starostwa Powiatowego,
- Prowadzenie zbiorów Dzienników Ustaw, Monitorów Polskich i dzienników Urzędowych Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
2. W zakresie gospodarowania majątkiem ruchomym:
a) zakupy ruchomych składników majątku oraz ich oznakowanie,b) prowadzenie dokumentacji środków trwałych o charakterze wyposażenia oraz wartości niematerialnych i prawnych,c) pomoc dla Wydziału Finansowego w uzgadnianiu stanu majątku ruchomego z księgami rachunkowymi,
3. Prowadzenie ewidencji pozabilansowej majątku ruchomego.
4. W zakresie kontroli zewnętrznej i wewnętrznej:
- kontrola jednostek organizacyjnych,
- kontrola wewnętrzna Wydziałów Starostwa.
5. W zakresie spraw kadrowych:
- prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
- wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu,
- prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, rent i emerytur, jubileuszy oraz odznaczeń,
- koordynowanie szkoleń, dokształcenia i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa,
- nadzorowanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
- prowadzenie rejestru upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych w imieniu Starosty,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych,
- prowadzenie aktów prawa miejscowego,
- załatwianie wniosków i skarg obywateli,
6. W zakresie ochrony danych osobowych:
- nadzorowanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych,
- prowadzenie przez administratora bezpieczeństwa informacji spraw związanych z rejestracją zbiorów danych osobowych oraz ich przetwarzaniem zgodnie przepisami ustawy o ochronie danych osobowych,
- prowadzenie rejestru osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych,
- zapewnienie ochrony danych osobowych oraz prowadzenie szkoleń pracowników z zakresu ochrony danych osobowych,
- opracowanie i stała aktualizacja dokumentacji dotyczącej bezpieczeństwa danych osobowych oraz instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych.
7. W zakresie informatyzacji:
- koordynacja działań z zakresu informatyki w Starostwie,
- przygotowywanie inwestycji w zakresie infrastruktury informatycznej,
- zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej,
- zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i ochrony danych osobowych przy używaniu oprogramowania informatycznego w Starostwie,
- organizacja szkoleń w zakresie obsługi sprzętu i oprogramowania informatycznego,
- inwentaryzacja sprzętu komputerowego i oprogramowania zainstalowanego w wydziałach,
8. W zakresie prowadzenia archiwum zakładowego:
- przejmowanie dokumentacji z komórek organizacyjnych Starostwa,
- przechowywanie i zabezpieczanie przejętej dokumentacji,
- inicjowanie komisyjnego brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz przekazywanie akt na makulaturę po uprzednim uzyskaniu zgody archiwum państwowego.
9. W zakresie inwestycji:
- przygotowanie programów i koncepcji,
- zlecenie opracowania dokumentacji technicznej,
- opracowywanie dokumentacji przetargowej,
- sporządzanie umów na wykonawstwo i nadzór,
- przekazanie placu budowy wraz z kompletną dokumentacją,
- współpraca z wykonawcami i inspektorami nadzoru nad realizacją całej inwestycji z upoważnienia Starosty,
- odbiory, rozliczenia finansowe i przekazywanie inwestycji do użytkowania.
10. Prowadzenie spraw w zakresie administracyjno - gospodarczym:
- nadzór nad pracownikami obsługi,
- gospodarowanie środkami transportu,
- zaopatrzenie Starostwa w materiały biurowe, akcesoria komputerowe oraz środki utrzymania czystości.
11. W zakresie zamówień publicznych:
- sporządzanie dokumentacji przetargowej,
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
- kontrola prawidłowości wykonywania zamówień, tego samego rodzaju, do wartości nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 Euro, na podstawie planów zamówień publicznych zgłoszonych przez poszczególnych naczelników wydziałów/pracowników komórek odpowiedzialnych merytorycznie za wykonywanie zadań.
12. W zakresie spraw socjalnych:
- gospodarowanie środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- przygotowywanie projektu regulaminu gospodarowania Funduszem ustalającego zasady przeznaczania środków Funduszu na poszczególne cele i rodzaje działalności socjalnej oraz zasady i warunki korzystania z usług i świadczeń finansowanych przez Fundusz,
- planowanie wykorzystania środków Funduszu,
- realizacja działalności socjalnej Starostwa.
13. Prowadzenie i aktualizacja ubezpieczenia mienia powiatowego.
14. W zakresie gospodarki nieruchomościami budynków administrowanych przez Starostwo:
- zabezpieczenie techniczne budynków i budowli administrowanych przez Starostwo wraz z prowadzeniem remontów bieżących,
- prowadzenie ksiąg obiektów,
- organizowanie przeglądów pięcioletnich i rocznych,
- organizowanie przeglądów gwarancyjnych,
- planowanie rocznych potrzeb remontowych i wyposażeniowych z opracowaniem wniosków budżetowych,
- przygotowanie dokumentacji remontów,
- prowadzenie remontów planowanych i doraźnych,
- odbiory i rozliczanie remontów,
- organizowanie przeglądów i napraw konserwacyjnych oraz uzupełnianie wyposażenia wynikającego z przepisów,
- zawieranie umów najmu, dzierżawy lub użyczenia wraz z naliczaniem opłat,
- uczestniczenie w opracowywaniu planów dotyczących strategii i rozwoju Powiatu,
- kompletowanie i przechowywanie umów na dostawę energii cieplnej, energii elektrycznej, wody i ścieków,
- sprawdzanie i rozliczanie rachunków i faktur za dostawę mediów,
- sporządzanie materiałów do okresowej analizy kosztów,
- prowadzenie rejestru najmu i użyczenia,
- prowadzenie rejestru umów dostaw energii cieplnej, elektrycznej, wody i ścieków.
15. W zakresie transportu drogowego:
- wydawanie zezwoleń na krajowy zarobkowy przewóz pojazdami samochodowymi nie będącymi taksówkami,
- przeniesienie uprawnień wynikających z zezwoleń w razie śmierci osoby posiadającej zezwolenie, połączenia podziału lub przekształcenia przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie,
- koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących transport zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym oraz regularnym szczególnym transporcie drogowym w zależności od przebiegu linii komunikacyjnej,
- wydawanie zaświadczeń oraz wypisu z zaświadczeń w krajowym transporcie drogowym na przewozy własne dla przedsiębiorców, których siedziba znajduje się na terenie Powiatu,
- wydawanie i cofanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub rzeczy oraz pośrednictwa przy przewozie rzeczy dla przedsiębiorców, których siedziba znajduje się na terenie Powiatu,
- przeprowadzenie kontroli działalności gospodarczej posiadacza zezwolenia, zaświadczenia, licencji zgodnie z upoważnieniem wydanym przez Starostę lub jego zastępców,
- współpraca z Wojewódzkimi Ośrodkami Ruchu Drogowego w zakresie bezpieczeństwa,
- reprezentowanie Powiatu w pracach Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
- prowadzenie rejestru zezwoleń na krajowy transport osób,
- prowadzenie rejestru wniosków i wydanych zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- prowadzenie rejestru wniosków i wydanych licencji na wykonywanie krajowego drogowego transportu rzeczy,
- prowadzenie rejestru wniosków i wydanych licencji na wykonywanie krajowego drogowego transportu osób.
16. Przygotowywanie materiałów i wykonywanie czynności organizacyjnych we współpracy z odpowiednim wydziałem Starostwa, związanych z udzielaniem zgodny na zbycie, wydzierżawienie lub wynajem majątku trwałego zakładów opieki zdrowotnej.
17. Prowadzenie spraw związanych z nadzorem właścicielskim na spółkami w których powiat posiada udziały.
metryczka
Wytworzył: Mirosław Wolak (8 lipca 2010)
Opublikował: Mirosław Wolak (8 lipca 2010, 08:12:14)
Ostatnia zmiana: Mirosław Wolak (29 czerwca 2012, 09:56:35)
Zmieniono: Zaktualizowano nazwę wydziału
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 6995