Ab - Przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innego podmiotu
Kod wydziału:
Ab
Nazwa usługi:
Przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innego podmiotu
Podstawa prawna:
- art. 40 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)
Potrzebne dokumenty:
Wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę powinien zawierać:
- dane identyfikacyjne nowego inwestora (imię, nazwisko lub nazwa, adres)
- w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa dane identyfikacyjne pełnomocnika (imię, nazwisko lub nazwa, adres)
- nr pozwolenia, data wydania, znak sprawy
- dane identyfikacyjne inwestycji (nazwa i rodzaj całego zamierzenia budowlanego, rodzaj obiektu lub zespołu obiektów, lokalizacja – nr działki, nr lub nazwa obrębu, gmina)
- dane identyfikacyjne dotychczasowego inwestora (imię, nazwisko lub nazwa, adres)
Do wniosku o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę należy dołączyć:
- oświadczenie, pod rygorem odpowiedzialności karnej, o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (dotyczy nowego inwestora)
- oświadczenie o wyrażeniu zgody dotychczasowego inwestora na przeniesienie decyzji
- oświadczenie o przyjęciu warunków zawartych w decyzji o pozwoleniu na budowę (dotyczy inwestora, na rzecz którego nastąpi przeniesienie decyzji)
- do wglądu dziennik budowy, jeżeli od rozpoczęcia budowy minęły 3 lata
- dowód wniesienia opłaty skarbowej lub podstawę prawną zwolnienia z zapłaty opłaty skarbowej
- oryginał lub uwierzytelnioną kopię pełnomocnictwa udzielonego osobie działającej w imieniu inwestora
- dowód wniesienia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo
Opłata skarbowa:
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku:
- wysokość opłaty skarbowej 90 zł zgodnie z częścią I pkt 11 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2006 r. nr 225 poz. 1635, z późn. zm.)
- nie podlega opłacie skarbowej dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego (art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej)
Dokładne określenie miejsca wykonywania usługi:
Starostwo Powiatowe w Braniewie, Plac Piłsudskiego 2, 14-500 BraniewoWydział Architektoniczno-Budowlany, II piętro, pok. 308, tel. 55 644-02-30 (naczelnik wydziału), 55 644-02-31 do 33, w godz. 7:30 – 15:30Dokumenty należy złożyć w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Braniewie pok. 213, w godz. 7:30 – 15:30, tel. 55 644-02-04, fax: 55 644-02-05 lub przesłać pocztą na adres starostwa
Czas realizacji usługi:
- organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy (art. 35 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego)
- do 65 dni od dnia złożenia wniosku – nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 ustawy Prawo budowlane)
Informacje o trybie odwoławczym:
Od decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę przysługuje stronom odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Braniewskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji
Pliki do pobrania:
metryczka
Wytworzył: Agnieszka Wasilewska (26 września 2011)
Opublikował: Mirosław Wolak (27 września 2011, 14:00:54)
Ostatnia zmiana: Mirosław Wolak (24 stycznia 2017, 22:22:11)
Zmieniono: Zaktualizowano wykaz formularzy
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2846