NULL string(0) ""

Uchwała nr IX/85/11Rady Powiatu Braniewskiegoz dnia 27 czerwca 2011w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Powiatu BraniewskiegoNa podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 roku Nr 157 poz. 1240 z późniejszymi zmianami ) i art. 53 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1592 z późn.zm) Rada Powiatu uchwala, co następuje:

Uchwała nr IX/85/11
Rady Powiatu Braniewskiego
z dnia 27 czerwca 2011


w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Powiatu Braniewskiego

Na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 roku Nr 157 poz. 1240 z późniejszymi zmianami ) i art. 53 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1592 z późn.zm) Rada Powiatu uchwala, co następuje:


§1. 
  1. Budżet Powiatu Braniewskiego jest uchwalany w formie uchwały budżetowej na dany rok budżetowy. Przygotowanie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem a także inicjatywa w sprawie zmian tej uchwały, należą do wyłącznej kompetencji Zarządu Powiatu. 
  2. Zarząd Powiatu w terminie do 30 września  roku poprzedzającego rok budżetowy podejmuje uchwałę w sprawie opracowania materiałów planistycznych i informacji służących do opracowania założeń na rok budżetowy, określając zakres i szczegółowość materiałów informacyjnych. 
  3. Do opracowania materiałów i informacji, o których mowa w ust. 2 są zobowiązani kierownicy wszystkich jednostek organizacyjnych powiatu oraz kierownicy wydziałów i samodzielne stanowiska w Starostwa Powiatowego. 
  4. W terminie do 30  września  roku poprzedzającego rok budżetowy Zarząd Powiatu informuje Przewodniczącego Rady Powiatu i Przewodniczących Komisji Rady, o przystąpieniu do prac nad projektem uchwały budżetowej i przyjmowaniu wniosków budżetowych. 
  5. Termin składania wniosków budżetowych i materiałów planistycznych służących do opracowania projektu uchwały budżetowej upływa  z dniem 20 października każdego roku poprzedzającego rok budżetowy. 
  6. Na podstawie prognozy dochodów Powiatu i zestawienia obligatoryjnych wydatków Powiatu oraz złożonych wniosków budżetowych Zarząd Powiatu  opracowuje projekt budżetu Powiatu w formie projektu uchwały budżetowej , uwzględniającej zasady ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych. 
  7. Zarząd Powiatu Braniewskiego  przedkłada projekt budżetu powiatu wraz z objaśnieniami w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy: 
             -  Radzie Powiatu – celem podjęcia uchwały budżetowej,
             -  Regionalnej Izbie Obrachunkowej – celem zaopiniowania.
 
§2. 
 
1. Projekt uchwały budżetowej obejmuje:
 
    1) planowane dochody budżetu powiatu, które są sporządzane w szczegółowości pełnej klasyfikacji
        budżetowej z podziałem na dochody: bieżące i majątkowe,
    2) planowane wydatki budżetu powiatu, które są sporządzane w szczegółowości pełnej klasyfikacji
        budżetowej z podziałem na wydatki: bieżące i majątkowe,
    3) kwotę planowanego deficytu albo kwotę planowanej nadwyżki budżetu powiatu wraz ze źródłami
        pokrycia deficytu budżetu powiatu albo przeznaczenia nadwyżki budżetu powiatu,
    4) kwotę planowanych przychodów i rozchodów budżetu powiatu,
    5) plan rzeczowo-finansowy zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych,
    6) limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów
        wartościowych, o których mowa w art. 89 ust. 1 i art. 90 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku
        o finansach publicznych,
    7) kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą      
        umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez powiat,
     8) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań
         zleconych powiatowi odrębnymi ustawami w szczegółowości pełnej klasyfikacji budżetowej,
     9) dochody dotyczące dotacji, w tym pomocy finansowej, związanych z realizacją zadań powiatu,
         uzyskiwanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu
         terytorialnego,
    10) zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu powiatu,
    11) plan dochodów rachunku dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1 ustawy z dnia
          27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych, oraz wydatków nimi finansowanych.
 
2.  Projekt uchwały budżetowej może zawierać:
 
1) upoważnienie dla Zarządu Powiatu do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów
    wartościowych, o których mowa w art. 89 ust. 1 i art. 90 ustawy dnia 27 sierpnia 2009 roku o
    finansach publicznych,
2) upoważnienie dla Zarządu Powiatu do dokonywania zmian w budżecie powiatu polegających na
    przeniesieniach planowanych wydatków na przeniesień  wydatków na wynagrodzenia i pochodne od
    wynagrodzeń między  paragrafami i rozdziałami o ile nie powodują zwiększenia planowanych
    wydatków na wynagrodzenia z  pochodnymi,
3) upoważnienie dla Zarządu Powiatu do dokonywania zmian w budżecie powiatu polegających na
    przeniesieniach planowanych wydatków majątkowych, dotyczących zadań nie ujętych w Wieloletniej
    Prognozie Finansowej, między rozdziałami i paragrafami w ramach działu klasyfikacji budżetowej,
4) upoważnienie dla Zarządu Powiatu do przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych
    powiatu do dokonywania w ich planach finansowych przeniesień planowanych wydatków między
    paragrafami w ramach rozdziału klasyfikacji budżetowej,
5) upoważnienie dla Zarządu Powiatu do przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym
    powiatu do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach
    następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające
    płatności wykraczają poza rok budżetowy,
6) inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu powiatu.
 
3. Uzasadnienie do projektu uchwały budżetowej powinno zawierać:
 
1) omówienie dochodów z poszczególnych źródeł,
2) omówienie poszczególnych rodzajów wydatków, w tym:
    a) wydatków bieżących,
    b) wydatków majątkowych, ze wskazaniem w szczególności:
        -  nazwy przedsięwzięcia,
        -  roku rozpoczęcia i zakończenia przedsięwzięcia,
        -  planowanych kosztów przedsięwzięcia,
        - nakładów do poniesienia w roku budżetowym;
 
3) omówienie przychodów związanych z pokryciem deficytu budżetowego oraz rozchodów związanych ze
   spłatami rat kredytów (pożyczek), potencjalnych spłat wynikających z udzielonych poręczeń, a także
   przypadających w danym roku budżetowym wykupów papierów wartościowych emitowanych przez
   powiat.
 
§3. 
  1. Przewodniczący Rady Powiatu niezwłocznie przesyła do zaopiniowania komisjom stałym Rady Powiatu przedłożony przez Zarząd Powiatu Braniewskiego projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem. 
  2. Komisje stałe Rady odbywają posiedzenia, na których wyrażają w formie pisemnej opinie o projekcie budżetu. Komisje stałe proponując wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie budżetu wskazują źródła jego finansowania wraz z uzasadnieniem proponowanych zmian. 
  3. Opinie komisji stałych Rady przedstawiane są Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego do dnia 30 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy. 
  4. Komisja Budżetu i Rozwoju Gospodarczego  w oparciu o przedstawione opinie i wnioski pozostałych komisji Rady, w terminie do 5 grudnia formułuje ostateczną opinię wraz z proponowanymi zmianami do projektu uchwały budżetowej. W posiedzeniu Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego uczestniczą przewodniczący innych komisji. 
  5. Ostateczna, pisemna opinia Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego o projekcie uchwały budżetowej przekazywana jest Przewodniczącemu Rady Powiatu i Zarządowi Powiatu  w terminie do 7 grudnia. 
  6. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z ostateczna opinią Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego ustosunkowuje się do niej i dokonuje ewentualnej zmiany w projekcie uchwały budżetowej.  
  7. Bez zgody Zarządu Powiatu Braniewskiego, Rada Powiatu nie może wprowadzić w projekcie uchwały budżetowej , zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu . 
  8. Rada Powiatu nie może uchwalić budżetu, w którym planowane wydatki bieżące są wyższe niż planowane dochody bieżące powiększone o nadwyżkę budżetową z lat ubiegłych i wolne środki, o których mowa w art.217 ust. pkt 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 
  9. Rada Powiatu uchwałę budżetową podejmuje przed końcem roku, poprzedzającego rok budżetowy a w szczególnie uzasadnionych przypadkach, nie później niż do 31 stycznia roku budżetowego. 
  10. Do czasu uchwalenia budżetu powiatu przez Radę Powiatu podstawą gospodarki finansowej Powiatu jest projekt budżetu przedstawiony Radzie Powiatu. 
§4. 
 
Porządek sesji budżetowej powinien zawierać:
  1. przedstawienie przez Przewodniczącego Zarządu Powiatu projektu uchwały budżetowej wraz z jego uzasadnieniem, 
  2. przedstawienie przez Przewodniczącego Zarządu Powiatu opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej, 
  3. przedstawienie opinii przez Przewodniczącego Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego, uwzględniającej opinie pozostałych komisji rady, 
  4. odczytanie przez Przewodniczącego Zarządu Powiatu stanowiska Zarządu Powiatu Braniewskiego w sprawie opinii Komisji , 
  5. dyskusję nad projektem uchwały budżetowej, 
  6. głosowanie nad uchwałą budżetową. 
§5. 
 
Traci moc uchwała Nr XIII/65/03 Rady Powiatu Braniewskiego z dnia 23 czerwca 2003 roku w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej, zmieniona uchwałą Nr XIV/69/03 Rady Powiatu Braniewskiego z dnia 25 września 2003. 
 
§6. 
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. 
Uchwała nie podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa

metryczka


Opublikował: Beata Hoffman (3 grudnia 2015, 12:25:32)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 418