Śl - Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów
Kod wydziału:
Śl
Nazwa usługi:
Udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów.
Podstawa prawna:
- Art. 41 ust. 1, ust. 2, ust. 3 pkt 2, art. 41a, art. 42 ust. 2, ust. 3, ust. 4, art. 44 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 992 ze zmianami);
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1923);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 ze zmianami).
Potrzebne dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów powinien spełniać wymagania określone w art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 992 ze zmianami):
- numer identyfikacji podatkowej (NIP) posiadacza odpadów;
- wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do przetwarzania;
- określenie masy odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych przetwarzaniu i powstających w wyniku przetwarzania w okresie roku;
- oznaczenie miejsca przetwarzania odpadów;
- wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów;
- szczegółowy opis stosowanej metody lub metod przetwarzania odpadów, w tym wskazanie procesu przetwarzania, zgodnie z załącznikami nr 1 i 2 do ustawy, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, a w uzasadnionych przypadkach - także godzinowej mocy przerobowej;
- przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie przetwarzania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska;
- oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie przetwarzania odpadów („Art. 44. Zezwolenie na zbieranie odpadów i zezwolenie na przetwarzanie odpadów wydaje się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.”);
- opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem;
- opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona;
- określenie minimalnej i maksymalnej ilości odpadów niebezpiecznych, ich najniższej i najwyższej wartości kalorycznej oraz maksymalnej zawartości zanieczyszczeń, w szczególności PCB, pentachlorofenolu (PCP), chloru, fluoru, siarki i metali ciężkich - w przypadku zezwoleń dotyczących instalacji do termicznego przekształcania odpadów;
- informacje, o których mowa w art. 95 ust. 9 - w przypadku zezwoleń na przetwarzanie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych dotyczących unieszkodliwiania tych odpadów;
- informacje, o których mowa w art. 98 ust. 1 - w przypadku zezwoleń na przetwarzanie dotyczących unieszkodliwiania odpadów pochodzących z procesów wytwarzania dwutlenku tytanu oraz z przetwarzania tych odpadów, przez ich składowanie - do ustalenia zagrożeń, jakie te odpady mogą powodować dla życia lub zdrowia ludzi oraz dla środowiska;
- informacje, o których mowa w art. 102a ust. 1 pkt 1-4 - w przypadku zezwolenia na przetwarzanie dla prowadzącego zakład recyklingu statków;
- informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów.
W przypadku gdy określenie rodzajów odpadów jest niewystarczające do ustalenia zagrożeń, jakie te odpady mogą powodować dla życia lub zdrowia ludzi oraz dla środowiska, właściwy organ może wezwać wnioskodawcę do podania podstawowego składu chemicznego i właściwości odpadów (art. 42 ust. 3 ustawy o odpadach).
Załączniki:
- decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, o ile jest wymagana;
- dokument potwierdzający prawo do terenu, na którym będą magazynowane odpady;
- wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego przedstawienie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 616,00 zł, (zgodnie z załącznikiem cz. III, pkt 43c do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1044 ze zmianami)).
Wysokość opłat:
616,00 zł, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1044 ze zmianami)
Wpłata na konto Urzędu Miasta w Braniewie
Dokładne określenie miejsca
wykonywania usługi:
Dokumenty należy złożyć w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Braniewie pok. 213, ul. Plac Piłsudskiego 2, 14-500 Braniewo.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Ochrony Środowiska, Leśnictwa i Rolnictwa w Starostwie Powiatowym w Braniewie, pokój 410, tel. 55 644 02 27, w godz. 7.00 – 15.00.
Czas realizacji usługi:
do 30 dni, w sprawach skomplikowanych do 60 dni (zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego)
Informacje o trybie odwoławczym:
Zgodnie z art. 127 § 2 oraz art. 129 § 1 i § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu, ul. Zw. Jaszczurczego 14A, za pośrednictwem Starosty Braniewskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
metryczka
Wytworzył: Czesław Żyliński (27 października 2010)
Opublikował: Mirosław Wolak (28 października 2010, 21:30:03)
Ostatnia zmiana: Czesław Żyliński (10 lipca 2018, 14:29:00)
Zmieniono: Zaktualizowano wykaz spraw
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 3408